Eerste twee weken in Slovenië - Reisverslag uit Ljubljana, Slovenië van Frouke Brouwer - WaarBenJij.nu Eerste twee weken in Slovenië - Reisverslag uit Ljubljana, Slovenië van Frouke Brouwer - WaarBenJij.nu

Eerste twee weken in Slovenië

Door: Frouke Brouwer

Blijf op de hoogte en volg Frouke

22 September 2013 | Slovenië, Ljubljana

Jaja.. Frouke is al meer dan twee weken in Slovenië!!! En het gaat al een stuk beter met me dan in het begin. Toen ik hier aan kwam met het vliegtuig werd ik opgewacht door Polona, iemand van mijn werk. Toen ben ik naar mijn huis gebracht. En ze heeft de rest van de dag mij een beetje rondgeleid door de stad en meer vertel over mijn werk.
Mijn huis.. Ja wat moet ik zeggen.. Ik woon met 4 andere dames in huis: Urska, Simona, Klementina en Anja. In de avond heb ik meestal een gesprek met Simona en Anja in de keuken, super gezellig! In het weekend zijn ze allemaal weinig thuis, dus ik was heel fijn in mijn eentje. Het huis ligt niet in het centrum, maar meer aan de rand van de stad. Het is wel dichtbij mijn werk, dus op mijn fiets doe ik er 20 minuten over ongeveer.
Maandag tot en met vrijdag ga ik elke ochtend eerst naar het kantoor van Skala ( het project waar ik ben) Bij dit project zitten verschillend dingen: Het jeugdcentrum, de minibus, de jongleer/ acrobatiek cursus en nog een paar andere dingen die ik nog ga zien.
In het jeugdcentrum kunnen kinderen komen om huiswerk te maken. Als ze klaar zijn met huiswerk, dan kunnen ze mee doen aan de workshop. Meestal is dat iets knutselen, bijv. een zon, maar op donderdag het kookdag, bijv. marmelade. Ik heb hier al een paar keer geholpen, maar ik kan ze niet verstaan en hun Engels is niet zo goed. Ik vind het wel super leuk, maar ik zal blijer zijn als ik meer Sloveens leer!
De minibus is alleen dinsdag, donderdag en vrijdag. Kinderen kunnen naar school daar heen komen. Ze kunnen daar praten met ons en relaxen. Er is een voetbal veld, basketbalveld en nog een stenen veldje. Meestal gaan de jongens voetballen en ja ik voetbal ook mee, al weten ze nu al dat ik niet zo goed ben! Ook hier kunnen ze meedoen met een workshop, meestal dezelfde als in het jeugdcentrum. En op vrijdag gaan ze hier koken.
Het jongleer/ acrobatiek cursus is super leuk. Er is een vast groepje die hier komt. Ze zijn dit project vorig jaar begonnen en de kinderen kunnen als super veel! Zoals met van alles jongleren en op een eenwiel rijden! Ik mag hier meelopen, dus aan het eind van het jaar kan ik het hopelijk ook! Ze geven ook door het jaar optreden, dus ik ga waarschijnlijk daar ook meedoen!
Mijn afgelopen twee weken hier waren super leuk, heb nog niet veel mensen ontmoet buiten mijn werk of mijn huisgenoten, maar dat komt nog wel! Ben dit weekend wel mee geweest op kamp met de animotors (een groep van wat oudere kinderen die helpen in Skala). Het was gezellig, veel getafelvoetbald, 2 don bosco dansjes gedanst en in de middellandse zee gezwommen!
Ik hoop dat jullie nu genoeg informatie hebben gekregen! En zal blijven schrijven!
Adijo!!

  • 22 September 2013 - 23:06

    Mam:

    Wauw wat een mooi huis.

  • 23 September 2013 - 20:46

    Els Hessing:

    Goed gedaan Frouke,leuk verslag en wat een mooi huis om in te wonen!Ga je al gauw Sloveens leren?
    En dat zwemmen ,was dat niet in de Adriatische zee? Het is leuk om over je ervaringen te lezen.
    Tot gauw,groetjes Els!

  • 28 September 2013 - 15:50

    Franka:

    HOOOI! Wat een leuk blogje! T klinkt allemaal suuuper leuk! Dus.. misschien een keer in de week een workshop dansen by Miss Frouke Brouwer..? ;)
    KUS!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Slovenië, Ljubljana

Frouke

Actief sinds 19 Jan. 2022
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 5687

Voorgaande reizen:

19 Januari 2022 - 31 December 2022

Mijn eerste reis

06 September 2013 - 30 November -0001

EVS in Slovenië

Landen bezocht: